Cripples, bastard & broken things..

Lyckades efter många om och men ta mig hem idag. Åkte 11.23 från lägenheten i Karlstad. Klockan ett var vi i Åmål och fick höra att det var ett rälsbrott i Köpmannebro så vi skulle få ersättningsbussar. Kvart i två skickar dom iväg en inte ens halvfull buss direkt till Göteborg medan vi andra skulle vänta på nästa buss som vi klockan två fick reda på skulle komma tjugo i tre. Strax efter två kommer en taxi och tar med några passagerare som skulle till Landvetter samt tågkonduktören och lokförarn. Vi andra kollade fundersamt på och väntade vidare på våran buss som lyste med sin frånvaro. Klockan tre kommer en utav Åmåls taxipersonal ut och berättar att en buss åkt förbi Åmål eftersom de inte trodde någon väntade där.. Jaha.. nästa buss skulle komma vid kvart i fyra eftersom då kom det senare tåget för Karlstad till Åmål.. 16.07 åkte vi från Åmål och anlände i Trollhättan för ca 30 minuter sedan.

Undra om man får någon mer ersättning än biljettpriset när SJ glömmer bort sina passagerare?
 


Har ändå haft fyra sköna lediga dagar. I lördags begav jag mig till Göteborg för att träffa Britta, käka god mat och gå runt på kulturkalaset. Kan definitivt rekommendera en hamburgare från Burgerssons, deras kött är från gröna gårdar och levde verkligen upp till förväntningarna!
 
I Söndags bar det av till Karlstad med Tim, hans mor och syster. Nu är han & Doris hemflyttade och jag anländer om ca två veckor! Storhandlade och städade lägenheten och återfanns sedan nyduschad i soffläge under de resterande timmarna av dygnet. Gårdagen blev en jobbsökardag plus en kräftskiva på kvällen med pizza och ett glas rött för mycket.

Har redan skrivit det mesta om idag men väl hemma gick jag en promenad med Emelie och vovven Lizzie, tog en välbehövlig fika och tjötade. Tillbaka hemma blev det stekt potatis med kyckling i en slags blue cheese sås och soffläge med tv. Nu är det snart dags för natten. Tror dock tyvärr jag är för trött för att fortsätta med A feast for crows som jag läst under större delen av dagen.
 
 
Good Night, Sleep Tight & don't let the Bed Bugs Bite!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0