Inspiration ut i tåspetsarna!

Jag känner mig inspireread. Ska packa upp oljefärgerna och canvasen och måla en tavla jag funderat på under den senaste veckan. Har aldrig målat med oljefärg tidigare så det ska bli spännande.
 
Kan inte få ut den här låten ur min hjärna: WTH -Jhene Aiko, Ab-Soul. Hörde den under ett av de nya SYTYCD-säsongen. Varje gång jag ser någon dansa fantastiskt sprätter det i benen och jag vill brista ut i dans och släppa loss!

Jobbar för fullt igen. Insåg att mitt senaste inlägg var uppladdat strax efter min födelsedag i december. Så mycket har hänt sedan dess. Jobbat på flera olika ställen, slutat och flyttat hem till mamma & pappa. Nu ska jag äntligen ta mig kragen i höst och prova på att börja studera. Är så velig och vet inte vad jag vill, men om jag testar och det ändå inte känns rätt så kan jag iallafall stryka ett av valen från min alldeles för långa lista. Måste erkänna att rymdteknik-utbildningen jag hittat i Luleå lockar, men jag vill testa kemiingenjörslinjen först.
 
Fick höra en tråkig nyhet vid middagen idag. Sänder mina styrketankar och känner att jag måste åka och hälsa på under sommaren och ta vara på tiden som verkar vara alldeles för flyktig. Ibland tror jag inte jag hinner med. Men ändå har jag tid till att göra i princip ingenting. Hur härligt som helst.
 

Läste en nybörjarkurs i animering och lärde känna nya inspirerande/ade vänner och medverkade i en film. Kan inte dela med mig av den förrän det är officiellt publicerad. Däremot ska jag nog dela med mig av min egna någon dag när jag känner mig modig. Mitt första försök till stop-motion claymation är inte direkt ett mästerverk. Men med tiden jag hade på mig och med tanke på att jag ville utmana mig själv eftersom jag inte ens visste hur jag skulle klippa ihop och redigera bilderna är jag ändå nöjd med resultatet.
 
Bilden nedan är tagen av min vän Minttu under film-skapar-processen :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0