If I die young.

Iår firar jag för första gången i mitt liv julafton utan min familj. Förra året kom dom till mig i Norge och tidigare har vi firat jul traditionsenligt med mammas & pappas släkter vartannat år var. Vi har till och med firat jul i Namibia och önskat varandra "god jul" mellan tälten på ökensanden.
Iår är jag hos Tim och hans familj, det kommer vara mysigt att fira jul på kusten. Men det känns underligt redan nu att jag & familjen kommer vara på varsin halva av jordklotet. Men jag är inte bitter, dom kommer ha det fantastiskt i Australien och det är dom värda. Jag kommer sakna dem. Men Tim hjälper. Och dagen innan blir det julgodisbak hos Teresia som det ska, jordnötskakor och rocky roads är planerade innan jag tar bilen vidare till bästkusten.
 
Men först ska jag hinna börja och sluta på mitt nya jobb som servitris på Kjell&Bolas. Det ska bli riktigt kul faktiskt, något nytt fast ändå bekvämt och inte främmande. Och jag ska gå på bio minst två gånger. På lördag ska jag och älsklingen äntligen se "The Hunger Games: Catching Fire". Sett fram emot den sen jag såg första filmen och läste böckerna. Och i december är det såklart dags för andra Hobbit-filmen. Hade varit kul om vi gjorde som förra året och såg nattvisningen med enda skillnaden att alla iår går utklädda. Haha.
 
Flyg vilda fågel. Flyg du som kan.
Hade jag dina vingar, då flög jag min väg och försvann.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0